Pages

Tuesday, June 17, 2014

ulasan puan Fatimah Tahir

Berkenalan dengan protege saya Fatimah Tahir
Walaupun hanya beberapa bulan saya mengikuti kelas ABDR, banyak yang telah dapat saya pelajari tentang dunia bisnes terutama yang online. Jika dulu saya tidak tahu bagaimana dan tiada idea untuk menulis entri baru, namun dengan tips yang diberikan insya Allah saya akan konsisten dalam melatih diri menulis entri di samping menambah idea-idea lain. Jika dulu saya berblog untuk bisnes Shaklee tanpa mengetahui selok belok perniagaan secara online, subhanallah percaturan Allah sangat hebat! Allah ilhamkan saya dengan satu bidang baru yang sangat luas ilmunya. Dulu saya tidak mahir perkara-perkara yang melibatkan dunia alam maya, aplikasi-aplikasi serta teknologi baru, namun jika kita tekad untuk belajar semuanya tidak mustahil. Jadi tiada alasan untuk tidak berjaya dalam bisnes online jika kita sentiasa bertekad untuk belajar dan bertindak mengubahnya. Semua manusia dilahirkan sama saja yang membezakan kita adalah keazaman serta tekad untuk mengubah kehidupan kita menjadi orang yang biasa-biasa atau menjadi luar biasa. Impian saya adalah untuk mendidik anak di depan mata saya di samping menambah pendapatan keluarga hanya dari rumah.
Bagi yang baru nak berjinak-jinak untuk berbisnes secara online, di sini saya kongsikan tips untuk anda berjaya dalam bisnes online, insya Allah.
3 teknik urusniaga online-sesuai bagi yang baru mahu mula.
Ini asas yang perlu ada bagi yang baru mahu mula belajar urusniaga online. Saya tahu ramai yang sudah pakar, tetapi asas ini khusus bagi ibu yang baru bermula.
1. Mulakan dengan percuma, fan page, blogspot, produk dropship. Ini tiga yang sangat asas yang boleh dimulakan.
2. Fan Page adalah sebagai kedai online dan cara yang sangat efektif untuk menjual dan terus kepada pelanggan.
3. Blogspot. Blog sangat sesuai untuk titik mula kalian mencari pelanggan. Ya blog adalah salah satu cara memperkenalkan diri kepada pelanggan, bina khalayak pelanggan kalian sendiri. Ada berjuta-juta rakyat Malaysia, kalian hanya mahu 3K hingga 5K pertama pelanggan setia.
4. Dropship. Tidak perlu ada produk sendiri, mulakan dengan produk yang sudah ada. Banyak pembekal yang menawarkan dropship.
Singgah di sini http://pnfatimahtahir.blogspot.com/2014/05/impian-wahm-working-at-home-mom-bersama.html

No comments:

Post a Comment